Adakah Anda Seorang Syiah? | ! ChocoLate Holic!

Adakah Anda Seorang Syiah?

Assalamualaikum
Hehehe...
Mesty korang semua pernah dengar perkataan SYIAH kan?
Yup, SYIAH adalah satu isu yang sangat merisaukan kita
sebagai umat Islam kerana di Malaysia, SYIAH sedang giat
menyebarkan ajaran-ajarannya.
Sebagai seorang muslim kita wajib ambil tahu tentang perkara
ini kerana jika kita alpa, kemungkinan kita adalah
salah seorang daripada pengikut SYIAH.


Tanda-tanda seseorang telah dipengaruhi SYIAH!

1) Sentiasa memuja Sayyidina Ali & lebihkan beliau dari
Sayyidina Abu Bakar & Umar
2) Memperlekehkan & memandang rendah kepada
 sahabat Nabi S.A.W
3) Sering menghimpunkan (jamak) solat Zuhur dgn Asar 
& Maghrib dgn Isyak tanpa sebarang sebab
4) Kaki x dibasuh ketika wuduk sebaliknya hanya disapu sahaja
5) Sujud di batu Karbala ketika solat
6) Tepuk paha ketika beri salam sesudah solat
7) x mahu makan ikan yang tidak bersisik
8) Lewatkan waktu berbuka sehingga sampai waktu Isyak
9) Memarahi orang yang berpuasa Asyura
Bulatan adalah batu karbala'

4 Kalimah Syahadah Syiah

"Tiada Tuhan Selain ALLAH, Muhammad Pesuruh Allah,
Ali Khalifah Yang Dilantik Oleh Allah,
Khomeini Hujah Allah  "


Ini adalah binaan yang menyerupai Kaabah
yang dibina di Karbala.

Mereka percaya kepada Imam 12

* Khomeini ialah Pemimpin Agung Iran @ Pengasas Kerajaan
Revolusi Islam Iran 1979

Hmm, kat sini eyqa akan tunjukkan satu video 
tentang Ritual Menyiksa Badan Oleh Pengikut SYIAH.



Jauhilah amalan-amalan yang bertentangan dengan
ajaran Nabi Muhammad S.A.W.
Perangi SYIAH!
:)




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

7 org gigi rongak makan coklat:

Chic Na said...

sebelum ni dgr je. tak pernah tau pun syiah tu ape. thanks utk info ni ms coklat. ;)

Syeera said...

Tq for the info :)

Misz Mieza said...

Syiah dah mula tersebar di Malaysia.. Harap kita semua berjaga2 dgn ajaran Syiah.. Lafaz kalimah syiah tu macam bahaya jer dik letak kat sini.. Orang baca boleh terlafaz skali.. Harus lebih berhati2 kita semua.. Sentiasa berpegang pada ajaran ahli sunnah waljamaah.. In Shaa Allah, semoga kita semua dipelihara iman..

wisata bakti alam said...



kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

baby comel said...

Owh, ni la dinamakan syiah?? thanks utk info ni..baru tau

Nurul Husna Mohd Hassan said...

mintak kita semua dijauhkan.. amin..

Pecinta pink^^ said...

nice :)