Adakah Kita Orang Yang Rugi Di Sisi ALLAH? | ! ChocoLate Holic!

Adakah Kita Orang Yang Rugi Di Sisi ALLAH?

Assalamualaikum..
Selamat berpuase semua.. 
Semoga ALLAH merahmati kita
dan kita menjadi orang yang beruntung..

Nape dengan orang yang beruntung??
eyqa just nak share sedikit pedoman
bagi mengingati diri eyqa dan semua
yang membaca entry eyqa kali ini..
Gambar ihsan encik google



Rugi-rugi, setakat jadi orang yang handsome,
tapi mengabaikan solat. Nabi Yusof orang
yang terhandsome di dunia un, tidak 
menghalang untuk jadi orang yang taat 
kepada ALLAH.


Rugi-rugi, setakat jadi orang yang cantik,
tapi mengabaikan solat. Saiyidatina Aisyah
yang amat lawa sehinggakan Nabi S.A.W,
memanggilnya humaira pun tidak melupakan
tanggungjawabnya sebagai hamba ALLAH.


Rugi-rugi, apa untungnya jadi orang yang kaya
didunia jika tidak solat. Nabi Sulaiman yang
terkaya didunia pun sentiasa mentaati 
perintah ALLAH.


Rugi-rugi, teramat rugilah orang yang miskin
tetapi tidak solat. Dahlah miskin didunia, miskin 
lagi diakhirat. Sedangkan sahabat Nabi, 
Abu Hurairah R.A seorang yang hidup susah
dan miskin tetapi tidak menghalangnya dari
menjadi orang yang taat kepada ALLAH.


Rugi-rugi, jika anak-anak kita tidak pernah
terima teguran dan galakan dari ibu bapa
untuk menunaikan solat, padahal mereka lah 
yang akan memberi kita pahala apabila
kita sudah berada di alam barzakh nanti.

Jadi adakah kita hendak masuk didalam
golongan orang yang RUGI.
Fikir-fikirkan..
Cantik kan button nie..



DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

34 org gigi rongak makan coklat:

AZRUL AZMI said...

Tak nak!!! Tak nak!!! Tak nak!!!!

Tak nak Jadi orang Rugi....

Sue PeLik said...

hihihihi betul2

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Sue PeLik betilkan.. hehehe

HannaNabiella said...

betui3, eishh3 ,.rugi sngat..kalau bulan puasa tak nak buat jugak lagi plus3 rugi nye....hee

rAIHan said...

sesungguhnya manusia mmg tergolong dlm org2 yg rugi. sdar atau tidak je.

btw sama2. :)

Husnalyas said...

setuju sangat. hehe. btw, thanks sudi follow. sy dh follow awk blk. follower ke 393 :)

dyabunga said...

btl tu..dya setuju sgt..
jom singgah baca entry kenangan ramadhan..
http://yayabunga.blogspot.com/2012/07/hari-ini-aku-nak-join-segmen-dari-kak.html

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@HannaNabiella betol too.. tersangat3 rugi kan..

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@rAIHan samaada kita sedar atau x.. stuju sangat ngn raihan.. eyqa suke too

Pecinta pink^^ said...

renung2 kna..hmm..kna btul2 muhasabah diri kan:)

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Husnalyas it's ok dear.. smoga kita bukan tergolong dlm manusia yg rugi

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@dyabungathanx dya.. ok, eyqa klik laju3 bace entry dya plak..

adibahfaizah said...

Suka perenggan yg last tu :) wishing to be a good parents in future. hehe. menggedik. lmbt lg nk
kawen.

NICE !

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@adibahfaizah xpew la.. sape taw jodoh kita kan..

caliph shuriken said...

yup, rugi sgt sbb apa yg kita ada kt dunia ni cuma pinjaman drpNya saja ^^

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@caliph shuriken betowl too.. semoga entry nie bawa kebaikan kat ramai orang

cik yuyu said...

betul2!! setuju sangat2..

nahunabila said...

demi masa sesungguhnya manusia di dlm kerugian kecuali org yg beriman dan beramal soleh :)

Masz Sidek said...

entry yg bagus.... kalau tak nak rugi...
di hari yg baik dan bulan yg baik... merubahlah... berusaha menjadi seorg hamba yg baik di sisi Allah...

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@cik yuyu thanx yuyu..

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@nahunabila betol too.. hanya orang beramal soleh jew x rugi

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Masz Sidek betol, kita mesty berubah..lagi3 dibulan ramadhan al kareem..

piko pink said...

hehe..untung renungan bersame nie....
aku hnsem x??haha

Mia Meymi said...

betul tu..stuju sgt ngn entry ni..

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@piko pinkhmm, nak cakap un susah piko.. x cakap lagi susah.. hahaha

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Mia Meymi entry nie sbg pringatan kpd semua.. termasuk diri eyqa

Nurulee said...

Agree =D hehe, ramadhan mubarak.

http://thenurulee.blogspot.com/2012/08/firecrackers-consumer-be-consider-please.html

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Nurulee thanx.. :)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

mekasih eyqa ingat mengingat sesama kita :)

tirahzairi said...

baiklah....xnk rugi!!!

Zufar Najib said...

bagus betul post ni. :D.do read mine too. mzufar.blogspot.com

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Nurul Husna Mohd Hassan same2 akak.. hehehe

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@tirahzairi jom, jgn jadi rugi.. hehehe

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Zufar Najib thanx, bro..