Awas!! Bahan Bahaya Dalam Krim Pemutih | ! ChocoLate Holic!

Awas!! Bahan Bahaya Dalam Krim Pemutih

Assalamualaikum..
Hehehe...^_^
Tajuk entry ari nie takut kan..
Eyqa baru sedar bahaya krim pemutih nie..
Mmg la ramai pmpn nak wajah yg putih bersih
tapi bler tgok bahan2 dlam krim pemutih nie,
eyqa rase biarla eyqa ngn warna kulit skrang..

Takut rase.. 


Hah, x yah la eyqa nak buang mase membebel
banyak2, jom kite tgok bahan dalam krim pemutih.

HIDROKUINON

Hah! nie mmg hardcore punye bahan laa..

sbb kbanyakan krim pemutih mesty letak nie..
Bile letak bahan nie, ia dapat mempercepatkan fungsi
tirosine yg membantu pembentukan melanin.
Kombinasi bahan nie ngn asid glikolik akan cepatkan
proses pencerahan.
If bahan nie diletakkan secara berlebihan dan x sesuai ngn kulit
kulit akan mengalami pedih dan merah2.
Bahan nie boleh menyebab kanser kulit.

AZELEIC ACID

Hah! yg nie kire low sikit banding hidrokuinon.

Asid nie akan mengatasi masalah hiperpigmentasi.
Bahan nie mencerahkan kulit tapi tdaklah sepantas
hidrokuinon.Tapi bahan nie akan menyebab
kulit gatal2, menggelupas & muke pedih cam 
terbakar.. Takut!!

KOJIC ASID

Bahan nie plak akan menyebabkan pengelupasan

kulit dan menaggalkan sel kulit mati.
Asid ini membantu mengatasi kulit berjerawat
dan anti penuaan.. Jangan senyum dulu...
Tapi penggunaan yg kerap akan menyebabkan 
alahan pada kulit.

VITAMIN A

Vitamin nie akan membentuk kolagen dan memperbaharui

sel2 kulit.Kulit yg menggelupas akan kelihatan lebih 
licin dan mulus dgn bantuan bahan ini.
Tapi, ia boleh menyebabkan radang kulit taw
sbb fungsinya yg menghakis kulit.

ASID ASKORBIK

Bahan ini akan membantu mempercepatkan

penghasilan melanin dan menjaga keanjalan
kulit. Penggunaan yg kerap boleh membuat
kulit alahan...





Hahh! Camner.. Dpt tak sedikit maklumat
dari eyqa.. ^_^
Pape un yg penting, kita patot 
bersyukur Allah bagi kita rupa yg sudah elok..
^_^






DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

6 org gigi rongak makan coklat:

Nurul Iman said...

huh...nsb baik sy jnis yg tak pakai pemutih...slmat2...

mama aryan said...

gud info..nasib baik akak x penah pakai produk pemutih ni..takut lerr

fiQRa said...

nak guna boleh, tapi guna 1 produk je.. if guna macam2 produk tu yg dapat effect teruk.. brcampu2.. mungkin lah :D

Azza Afdzal said...

satu ag jgn la duk cmpur2 pki krim....

BUDAK NAKAL said...

adudududu . tatod eh kiter .
seb baek tak pakai sume benda tu .

dyabunga said...

takut plak dgr..