Ragam Tok Imam dan Kanak2.. | ! ChocoLate Holic!

Ragam Tok Imam dan Kanak2..

Assalamualaikum...
Hehehehe ^_^...
Camner Ramadan hari yg ketiga nie..
Ok x?? Badan korang letih sikit..
Eyqa taw sbb pew, ari nie start keje/ skolah kan..
Takpew la.. Pagi nanti makan sahur banyak2..
Biar ade tenage...

Haah!! Eyqa nak citer sikit sal malam terawih ari nie..
Baser la, kat mane2 masjid or surau mesty ader budak2
ikut g solat terawih.. Yew la, mak bapak nak solat terawih,
anak2 x kan nak duduk sorang kat umah kan..
Bahaye2..



Nak dijadikan cerita, tok imam un bagi peringatan la
kat jemaah masjid dan termasuk la budak2 sebelum mula
solat terawih.. Sedangkan sebelum jawab exam ader peringatan,
nak solat un mesty ade peringatan kan untuk jemaah menjage adab2
di dalam masjid..

Tok imam un bagitaw la, budak2 yang bising wakto solat
terawih, nanti pak bilal akan tangkap dan kurung
kat bilik mayat.. Budak2 un memang x bising la..
Ketakutan dengar bilik mayat...
Diam jew duduk.. hehehe, pandai tok imam gertak..




Malam pertama ngn kedua okey.. Tang malam ketiga,
tibe2 mase rakaat 7 ngn 8, budak2 too memang 
bisinglah.. Bunyi dyorang berlari2 dalam masjid..
Part x tahan sekali, bile sorang budak nie cakap
" Tok Imaaaammm, ade orang kaaaannn nak amik 
kita punye kopiaaah"

Eyqa mmg tersenyum bile dgr budak too, dah la
mase too tgh sujud rakaat ke lapan, naye jew
if tergelak.. eyqa tahan jew.. mmg waktoo to
x khusyuk la... habis jew, terus eyqa tergelak 
perlahan... Ingat kew eyqa sorang jew camtoo,
ramai lagi yg cam eyqa.. Boleh kate satu jemaah
x khusyuk gara2 budak too..




Haissyh, pew nak wat.. Semua budak takut ngn tok imam..
Nasib baek tok imam x gelak.. 
kalau x, pandai2 lah teka..heheheehe
p/s: ibu bapa kene jage anak2 kecil adab2 di masjid..
gmbr ihsan google





DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

15 org gigi rongak makan coklat:

mama aryan said...

akak rasa mc tak sesuai je bawa anak2 kecik pegi bertarawih kat surau nih,sbb mengganggu jemaah lain,tp tatau la kan..akak mmg tak pegi la sbb anak kecik lg

KorN said...

haha.. korn yang bace ni pon nak tergelak.. boleh imagine la kalo tgh smyg tibe2 ade budak jerit camtu.. haha

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@mama aryan hehe, bgusla akk.. bdak3 kecik nie agak menganggu la...

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@KorN taw x pew korn.. eyqa tahan jew sbb dah rakaat last.. aish!!

Nurul Husna Mohd Hassan said...

hehe. budak2 memang suka buat bising kalau tarawikh, main mercun la pe la.

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Nurul Husna Mohd Hassan btowl too, masjid 2 tgkat jd msalah mercun too x la..

jiera said...

hahaha serious klaka bdk kecik tuh xD

Misz Mieza said...

Kadang2 naik tensen gak klu kena budak2 yang tak makan saman nih.. MM masa bujang2 dulu kan duk menyewa ngan kengkawan.. Tiap kali bulan Ramadhan memang kitorang tak miss nak berterawih kat surau bawah apartment kitorang.. Nak dijadikan cerita adalah sorang budak nih, umur ada la dalam lingkungan 2 tahun++ camtu.. Punyalah nakal, tensen jer kitorang dibuatnya.. Kalau setakat dia buat bising & main kat belakang tu takpela jugak, boleh dimaafkan lagi.. Ni siap duk berlari2 depan saf kita, pastu siap landing2 atas sejadah depan2 kita.. Pastu boleh main bergayut2 plak ngan telekung kita.. Ya Rabbi.. Nak wat ibadat pun dah tak khusyuk.. Macam menambah dosa plak duk marah2 kat budak tu dalam hati.. Yang paling bengangnya, si maknya pulak boleh buat tak tau jer.. Kalau kita, panggil & warning la sikit.. Hadoiyaiii.. Macam2 dugaan bulan Ramadhan.. Kurang dah pahala MM kat situ dek kerana kurang sabar.. Huhu..~~

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@jiera hehehe.. too yg eyqa nak tergelak

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@Misz Mieza if eyqa un, eyqa cam too gak.. bengang.. yg mak dyer cam x de prasaan jew...

tirahzairi said...

bdk tue msti kiut kn eyqa kan...hihi

PinkUmmi said...

hahaha...lawak lawak.....klaka btul budak tuh....

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@tirahzairi yup,tirah! kiut sgt.. cam anak omputih..

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

@PinkUmmi mmg kalakar.. :)

kucen master said...

hahaha.biasa ar...budak kecik