! ChocoLate Holic!: June 2012

Jom Bersalin Dalam Air

Assalamualaikum..
Hehehe..^_^
Agak mengade tajuk entry eyqa kali nie..
Dah la blum kawen, dah terpikir plak
nak bersalin dlm air...
Bkn pew, eyqa tbe2 cam teruja nak google
tajuk nie coz bler dgr member kata
  impian nak bersalin dalam air...
Hahaha.. Mentang2 dyer dah kawin..

Balik jew, terus cari encik google..
Wow! Eyqa dpt byk bende nak share tntg
kaedah bersalin dalam air..
Mungkin ramai dah taw, tapi x kire nak share gak..
Hehehe... Malu plak lambat taw..

SEJARAH

Ia bermula pada tahun 1960 an apabila penyelidik dr Rusia
 Igor Charkosvky melakukan kajian tntg kebaikan kelahiran
di dalam air.Frederick Leboyer iaitu pakar bidan dari Perancis
telah mencuba kaedah ini bagi membiasakan bayi yg sblum ini
 berada dlm uri. Michel Odent juga pakar bidan dari Perancis telah
menambah baik dgn menggunakan kolam untuk  bersalin. Beliau
juga telah mengkaji kebaikan bersalin dalam air dan telah 
membuka Pusat Bersalin di Pithvier yg menawar kaedah ini.
Sejak itu kaedah ini telah dikenali & menjadi kebiasaan di
 US &UK. Ramai yg mempraktikkan kaedah ini mengakui
 yg ia lebih tenangdan selesa umpama di spa!

SUAMI TURUT SERTA

Untuk bersalin dalam air, seorang ibu perlukan kolam berisi
air dgn suhu air 37 celcius.Keadaan ibu mestilah sihat
dan tidak mempunyai penyakit tekanan darah tinggi
dan kencing manis.
Ibu juga boleh memilih cara paling selesa untuk 
bersalin dan suami boleh turut serta dalam kolam
bagi memberi sokongan. Tubuh ibu akan berasa lebih 
ringgan kerana daya apungan air.

KEADAAN BAYI

Nie perkara pertama yg difikirkan kn?
Bayi akan lemas di dalam air?
Bayi tidak akan lemas di dalam air kerana
bayi yg baru lahir tidak akan bernafas dalam masa
beberapa saat.Ketika itu bayi akan terus disambut
oleh doctor.
Bagi yg mengangap geli kerana kolam akan dipenuhi
darah ibu adalah tidak benar. Darah ibu akan keluar 
selepas uri dikeluarkan. Biasanya uri akan dikeluarkan
selepas ibu keluar dari kolam.

KELEBIHAN

Bagi ibu kelebihannya ialah mengurangi rasa sakit,
lebih relaks, bebas bergerak dan
mengurangi robekan pada 'tuuuut'
Bagi bayi pula, dapat mengurangi risiko keracunan
air ketuban, kulit bayi lebih bersih dan 
mengurangi risiko kecederaan pada bayi.


Hahh! Camner.. Dpt info kan..
Tapi jangan la ingat biler
bersalin dalam air, anak conform 
jadi perenang handalan.. ^_^


             http://wanitasihat.com




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Segmen Bloglist Julai by Raihan

Assalamualikum..
Masuk segmen lagi...
Kali nie dari blog kak Raihan..


Tarikh tutup: 30 June, 10 malam

Jom ramai2 join segmen nie..

DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Awas!! Bahan Bahaya Dalam Krim Pemutih

Assalamualaikum..
Hehehe...^_^
Tajuk entry ari nie takut kan..
Eyqa baru sedar bahaya krim pemutih nie..
Mmg la ramai pmpn nak wajah yg putih bersih
tapi bler tgok bahan2 dlam krim pemutih nie,
eyqa rase biarla eyqa ngn warna kulit skrang..

Takut rase.. 


Hah, x yah la eyqa nak buang mase membebel
banyak2, jom kite tgok bahan dalam krim pemutih.

HIDROKUINON

Hah! nie mmg hardcore punye bahan laa..

sbb kbanyakan krim pemutih mesty letak nie..
Bile letak bahan nie, ia dapat mempercepatkan fungsi
tirosine yg membantu pembentukan melanin.
Kombinasi bahan nie ngn asid glikolik akan cepatkan
proses pencerahan.
If bahan nie diletakkan secara berlebihan dan x sesuai ngn kulit
kulit akan mengalami pedih dan merah2.
Bahan nie boleh menyebab kanser kulit.

AZELEIC ACID

Hah! yg nie kire low sikit banding hidrokuinon.

Asid nie akan mengatasi masalah hiperpigmentasi.
Bahan nie mencerahkan kulit tapi tdaklah sepantas
hidrokuinon.Tapi bahan nie akan menyebab
kulit gatal2, menggelupas & muke pedih cam 
terbakar.. Takut!!

KOJIC ASID

Bahan nie plak akan menyebabkan pengelupasan

kulit dan menaggalkan sel kulit mati.
Asid ini membantu mengatasi kulit berjerawat
dan anti penuaan.. Jangan senyum dulu...
Tapi penggunaan yg kerap akan menyebabkan 
alahan pada kulit.

VITAMIN A

Vitamin nie akan membentuk kolagen dan memperbaharui

sel2 kulit.Kulit yg menggelupas akan kelihatan lebih 
licin dan mulus dgn bantuan bahan ini.
Tapi, ia boleh menyebabkan radang kulit taw
sbb fungsinya yg menghakis kulit.

ASID ASKORBIK

Bahan ini akan membantu mempercepatkan

penghasilan melanin dan menjaga keanjalan
kulit. Penggunaan yg kerap boleh membuat
kulit alahan...





Hahh! Camner.. Dpt tak sedikit maklumat
dari eyqa.. ^_^
Pape un yg penting, kita patot 
bersyukur Allah bagi kita rupa yg sudah elok..
^_^






DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Segmen :Jom Tambah Follower Blog by Mizz Wenn

Assalamualaikum..
Hehehe.. ^_^...
Eyqa join segmen lagi..
Yew la,eyqa kan newbie..
If x join segmen, camner nak dpt kawankan..
Kali nie dari blogger Mizz Wenn..


Jom join ramai2..



DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Segmen:Bloglist Julai Pecinta Pink

Assalamualaikum..
Hehehe..^_^
Eyqa masuk segmen lagi..
Kali nie segmen: Bloglist Julai Pecinta Pink
Eyqa suke bace blog pecinta pink..
best!


Blog pilihan: 


Jom la ramai2 join..





DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Terima Kasih Awak!!

Assalamualaikum..
Hehehe...:)
Asal malam jew tringat Encik lovely dovey..
Nape yerk??
Mmg camtoo kew bler org tgh cintan cintoon nie..
Hehehe...^_^



Mesty ramai yg taw kn, akhir2 bulan nie..
ramai la yg tgh bertungkus lumus ganti pose..
Samer la cam eyqa..
Tapi yg bestnya, encik lovely dovey un konon2
tmankan eyqa ganti pose sama2..

Eyqa:  Esok nak puase b.
LD:  Puase pew??
Eyqa:  Ganti la....
LD:  x ganti lagi.. Truknya!
Eyqa:  Org ngt nk sruh bg smangat...T.T
LD:  Ok2, esok bgun sahur kul bape??
Eyqa:  Kul 5 kowt b.. Nape b?
LD: Esok b kjutkan B kul 5..
Eyqa: Btowl ke b?
LD: Btowl B.Syes nie...

Hehehe.. Wakto too eyqa senyum sampai ke tlinga
laa.. Mane x nye, org tersayang nk kjut sahur..

Tepat kul 5 pagi, encik lovely dovey un call..
Eheh! Btowl laa...
Ngt maen2 jew malam tadi..
Siap temankan sahur lagi..
Baru semangat nak ganti pose....



p/s:  Encik lovely dovey tq tmankan eyqa taw...




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Jom! Join Bloglist Cik Rose Cute

Assalamualikum..
Hehehe..^_^..
Eyqa cam baser nak join blog otai2..
Kali nie blog cik rose cute..

Cantik kan banner Cik Rose..
Pew tunggu lagi..
Tarikh tutup: Petang esok..
Jom join!
^_^



DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Segmen : Ayu cari rakan blogger

Assalamualaikum..
Hehehe..^_^
Ari nie just masuk segmen dr blog


Jom la join skali..
Bg meriah cikit blog kak ayu..

DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Tahu Jangka hayat Produk Kosmetik??

Assalamualaikum...
Hehehe.. ^_^..
Biler baca jew tajuk kat atas, korang dah taw
la eyqa nak share about cosmetik product..
Yelah, kdg2 kita pakai jew barang2 kecantikan
tapi kita jangan lupa tuk memastikan ia masih selamat
atau maksud lain, jangka hayat produk tersebut
masih panjang...
Bende nie sangat penting sebab bila kita 
pakai produk yg jangka hayat dah tamat,
 ia boleh memberikan kesan buruk pada kulit.
Jom dapatkan kulit cantik!


BEDAK ASAS

Terdapat 2 jenis bedak asas iaitu berasaskan
minyak & air. Kedua2 mampu bertahan
selama 12 hingga 18 bulan, sebaik ia pertama
kali dibuka. If korang perasan yg ia berubah 
dr segi warna & bau, baik korang ganti
yg baru! ^_^


CONCEALER

Biasenye, concealer boleh digunakan sehingga
12 bulan, tapi bila teksturnya dh padat and
bila kita sapu di kawasan mata ia mula
menempel, maknanya korang perlu buangkan dlm
tong sampah sbb x boleh guna lagi...

BEDAK DEBU

Bedak debu biasanya than sehingga 2 tahun.
Bedak padat pula just bertahan kurang 1 tahun 
sbb minyak yg meresap pada span akan merosakkan
produk too. If nak tahan lama, jangan buang 
plastik kecik yg dilapik pada permukaan 
bedak sbb ia boleh melindungi bedak daripada
terkena pada span ketika x digunakan & dapat menghalang
kotoran pada bedak!

PEMBAYANG MATA

Ia boleh tahan sehingga 3 tahun tapi bila ia 
dah merekah, baek tukar yg baru..

PENGGARIS MATA

Ia dapat bertahan sehingga 3 tahun.If korang guna
penggaris mata dlm bentuk pensel, pastikan matanya 
sentiasa tajam. If guna yg twist-up,ia mudah kering
selepas satu tempoh.Bila ia dh kering pada mata 
selepas digunakan,baek tukar produk baru.

MASKARA

Produk paling singkat jangka hayatnya.Ia hanya boleh bertahan
sehingga 4 bulan. If korang simpan terlalu lama,ia akan kering
dan merekah. Satu lagi, korang jangan pam maskara terlalu
kerap sebab ia akan mudahkan udara masuk dlam tiub.
Cara terbaik, korang pusingkan maskara dan kuarkan
dgn cermat dan berhati2..

GINCU

Ia dapat bertahan antara 1 hingga 2 tahun. 
Tapi, bila ia berbau tengik atau berbeza
bau dari yg asal, x payahla simpan atau
menggunakan lagi..

PENCUCI &PELEMBAP WAJAH

Sekurang2 ia bertahan dlm tempoh 1 tahun.
Pastikan anda menjaga kebersihan produk
dgn menggelakkan tabiat memasukkan jari pada
tiub atau balangnya.

PENGILAT &PEWARNA KUKU

Ia dapat bertahan sehingga 12 bulan.
Jika kandungan mula menampakkan lapisan
kekuningan, baek buangkan tuk keselamatan.

 .Hah! camner.. dah dapat sikit info kan..
Harap kulit korang yg bace akan 
jadi kiut miut cam iu nie..


Sekian...

DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Segment : Team Follow Back by AmerCorner

Assalamualikum..
Hi korang!
Hehehe.. Eyqa nak masuk segmen lagi laa..
Maf la, eyqa baru join dunia berblog nie kn..
So, kne la msuk segmen tuk 
berkenalan ngn otai2 blogger...
cam
(tunjuk ajar ku sifu!)


Segment : Team Follow Back by AmerCorner 

Jom join ramai2... KLIK SINI

Bilangan follower setakat nie
cuma 33

tag:
Nur Tieyra


DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Personaliti Berdasarkan Coklat Part 2

Assalamualaikum..
Hehe..^_^
 Eyqa nak wat smbungan entry laa..
Sal coklat!!

Kali nie psal bentuk dyer lak..
Huhuhu, skrg bntuk coklat macam2..
Kdg2 x terpikir kat akal un ader..
Tapi x nak tunjuk la..
6t kembang tekak pulak kita nak makan kn..

Kita boleh jew taw personaliti kita
melalui bentuk coklat
yg kita paling suka makan.

BULAT

Penggemar coklat berbentuk bulat seorang yang suka bersosial. 
Org yg seperti memiliki ramai kawan 
kerana sikap mereka yang peramah dan mudah didekati.
 Selain itu kamu juga tergolong antara pendengar yang baik
 sehingga ada yg menjadikan kamu sebagai tempat curahan rasa hati. 
Tapi kerana terlalu ingin menyenangkan hati orang lain 
kamu sering terjebak dalam masalah mereka 
sehingga kamu sendiri lupa yg masalah peribadi kamu sendiri 
masih belum diselesaikan lagi.
 Kamu juga orang yang tidak setia dengan pasangan kamu.
 Kamu dikatakan gemar cuci mata.




BUJUR


Kamu tergolong antara individu yang bijak bergaul. 
Hubungan sosial kamu agak aktif kerana kamu mudah berinteraksi 
dengan sesiapa sahaja walau dalam apa jua keadaan.
 Idea-idea yang lahir dari pemikiran kamu memang boleh
 diterima pakai dan sememangnya bernas! 
Kamu juga berwawasan tinggi dan ini disanjungi oleh teman-teman sekeliling.
 Dalam perhubungan pula, kamu tidak ragu-ragu untuk mencari teman baru
 sekiranya si dia dirasakan agak membosankan.



KOTAK


Setia, gemar merendah diri dan romantis adalah sifat kamu.
 Kerana sikap romantis kamu itu, tidak hairanlah pasangan kamu 
akan tetap setia di sisi kamu.
Kamu memiliki daya konsentrasi tinggi dalam bekerja
 dan sentiasa berusaha untuk mempertingkatkan lagi wawasan diri.
 Tetapi sekiranya ada konflik melanda, kamu terlalu mudah melatah! 
Ada kalanya kamu seakan cuba lari dari berhadapan dengan masalah...
 kamu tiada inisiatif untuk cuba menyelesaikannya.


Camner korang?
Dah taw personaliti yg maner..
nie tuk release tension kan..
jgn la taksub sgt, 6t khurafat..

Jap2 nk wat iklan..



Atas too, idea wakto eyqa & encik lovey dovey kawin!!
Comel x??
hehehe.. smpat lagi berangan..
^_^




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Personaliti Berdasarkan Coklat Part 1

Assalamualaikum...
Eheh! mesty ramai yg minat coklat cam eyqa kan..
Eyqa mmg gler coklat taw..
Bler makan coklat rase semua stress hilang.. ehehe..
'Lovely Dovey 'eyqa un slalu bg coklat lg2 time eyqa
M.E.R.A.J.U.K!!
Hulur jew coklat, conform senyum...
(senyum x perlu kata ape2)



Hahhh!!! Pew kate kita tgok personaliti kita
berdasarkan warna coklat yg kite suke..



WHITE CHOCOLATE

Kamu memiliki semua kekuatan untuk menakluki dunia. Tapi kadang2 kamu akan ragu-ragu untuk membuat keputusan. Padahal, jika kamu tahu apa matlamat kamu, pintu kejayaan terbuka untuk kamu.


MILK CHOCOLATE

Kamu suka kepada keindahan & peka pada apa yang kamu lihat. Bagi kamu, mengenang masa lampau dan mengingat kembali saat-saat indah sewaktu kecil mampu membuat semangat kamu berkobar-kobar.


DARK CHOCOLATE

Kamu berpandangan jauh. Pandangan dan cadangan yang kamu kemukakan selalunya 'up-to-date'. Kamu sentiasa berusaha untuk tampil lain dari yang lain. Selain itu, kamu juga gemar mengumpul barang-barang pemberian orang lg2 yg tersayang.


MIX CHOCOLATE

Kamu seorang yang fleksibel. Kamu tergolong antara individu yang kaya dengan wawasan, mudah bagi kamu mengikut peredaran zaman. Kamu tidak ingin diri kamu jauh tinggal di belakang.



Haah! Camner.. 
Sekadar saje2 nak release tension..
jgn taksub sgt percaya, takut khurafat..
Pape un, eyqa mmg suka coklat!!





DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Lawak: Ragam Rumahtangga

Ahmad dan Siti sudah lama hidupberumahtangga.


 Semua perbelanjaan,kereta, rumah dan lain2 
semuanya adalah hasil perkongsian mereka.
Malangnya Ahmad tidak pernah berkata begitu.....
Sebaliknya mengatakan semua harta benda tersebut
adalah hasil titik peluh dirinya, 
sehingga timbul rasa tidak puas hati Siti.

Suatu hari Siti menegur Ahmad:

Siti:  Abg pew la... biler orang tanye kereta sape.....
abg jawab kereta abg yg punya..semua harta
 dlm rumah nie ...abg kate , abg yg punya...
Ahmad:  Habis too nk ckp pew syg oooii?
Siti: Abg kate la.. harta kita... Katalah
kita yg punya!!
Ahmad:  Ermmmmm,ok la syg..

~Selang seminggu~

Siti: Abg cari pew too?? Dari tadi
asyik ke hulur ke hilir?
Ahmad: Abg cari suar dalam kita??
Siti nampak x syg?
Siti: @#$%^&*@#$%^









DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

LAWAK : KISAH 2 EKOR HANTU



Tersebutlah kisah 2 ekor Hantu..
Dyorang nie baru jumpa lalu mereka berboraklah untuk mengisi
masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu.
Sepanjang perbualan mereka, Hantu B nie x habis2 menggigil.
Lalu, hantu A yg kehairanan un bertanya:

Hantu A:  Apasal ko asyek menggigil jew?
Hantu B:  Oh, aku mati dulu teruk....Aku mati
dalam peti ais, sejuk!!!
Hantu A:  Ooo, kesian ko, aku mati kena heart attack!
Hantu B:  Ko mmg sakit jntung kronik yerk? Nape x wat
operation? If x skrg msty ko tgh lepak2
ngn family ko sekarang..
Hantu A:  Dah, aku dah wat dah! In fact mase aku mati to,
aku in recovery. Panjang citernye......
Hantu B:  Cer ko citer sikit...
Hantu A: Macam nie.... Aku syak isteri aku maen kayu 3. So this one
day aku ngt nak perangkap la isteri aku. Aku pura2
g keje padahal aku park kat dpan umah aku.Aku
relaks la dulu sbb nak cari mase sesuai..
Hantu B: Ko dapat tangkap dyorang kew??
Hantu A: Tak! Aku cume jumpa isteri aku jew kat dlm bilik.Yang aku 
hairan, mase aku masuk umah ade kasut jantan to.
Aku tanya isteri aku dia x jawab. So, aku un lari2
sekeliling rumah nak cari jantan tooo. Habis semua
bilik aku cari, tapi x de un. Last2, aku penat sangat
aku un jatuh pengsan kena heart attack & mati..
Hantu B: Nape ko x tgok peti sejuk?? Kalau ko tgok peti sejuk
mesty kita berdua masih hidup lagi...




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

KERJA MALAM vs KANSER PAYUDARA

Assalamualikum...
Hehehe.. New entry!
Ok, ari nie eyqa nak cter sal pnyakit no1 bg wanita
di Malaysia...
Smua dah taw kan sakit pew...
KANSER PAYUDARA!


Tapi ari nie bukan eyqa nak citer sal langkah2 cegah kanser
or tanda2 kanser nie..
Hari eyqa nak bagitaw pasal
KERJA MALAM vs KANSER PAYUDARA

Korang sering kerje pada waktu malam??
Hati2 taw dgn risiko cancer.

Hasil kajian yg dilakukan di luar negara,

menganggarkan 30% hingga 50%

wanita yg kerap bekerja malam
berisiko mendapat kanser payudara.

Hmm, msty ramai tertanya2, nape plak kaitan keje malam 
ngn breast cancer nie kan..

Cahaya lampu adalah perangsang utama yang menggangu
kalenjar pineal yg terletak di kawasan hypothalamus
di bhgian otak. Kalenjar pineal berfungsi tuk mgatur
pengeluaran melatonin yg bekerja pada waktu malam.
Ini kerana melatonin hanya berlaku if tubuh x dapat 
mengesan kehadiran cahaya.Sekiranya ada cahaya lampu,
bulan atau apa sahaja dalam tubuh , secara tidak 
langsung kehadiran melatonin akan terhenti.

Melatonin too penting sangat kew???

Kepentingan melatonin ialah ianya adalah hormon
yg melindungi tubuh drpd tumbuhnya tumor dengan 
meningkatkan sistem kekebalan tubuh.
Ia juga membaiki kekebalan tubuh dgn mengurangi
pengeluaran estrogen yang membantu pertumbuhan sel2
di payudara dan mengikat radikal bebas.

Kalenjar pineal mula mengeluarkan melatonin pada 
pkul 8 malam dgn syarat keadaan gelap.
Produksi melatonin mencapai puncaknya pada
puluk 3 pagi dan berhenti pada pukul 7 pagi.

Smua cahaya yg menyala ketika malam hari seperti
cahaya bulan, lampu jalan or lmpu bilik
boleh membuat kalenjar pineal berhenti.

Ini secara x langsung, ia akan menyebabkan
wanita2 yg bekerja pada waktu malam
akan berisiko mendapat breast cancer.

Ia boleh diatasi dengan diet sayur-sayuran,

berolahraga secara teratur dan mengurangi
tabiat merokok.

Hah! Cam ner..
Hidup ini indah untuk diterokai...
^_^

Thanks, sudi membaca!




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Bau Ketiak Lelaki?

Assalamualaikum..
Hehehe..^_^
Ari nie sdp2 bace majalah tadi..
terjumpalah satu info agak menarik perhatian eyqalah..
So, nak share!!

BAU KETIAK LELAKI!

Eheh! Dew pew ngn bau ketiak kaum adam nie??
jom terjah entry nie!!


Bau ketiak lelaki yg x memakai deodorant
digunakan sebagai ujikaji bagi mencari bukti 
bahawa hidung wanita boleh 'digoda' dgn
bau kaum adam..

Dalam uji kaji yg dilakukan wangian semulajadi itu
disapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur
25 hingga 45 tahun tanpa memberitahu
yg ia adalah bau peluh lelaki
dan hanya diberitahu mereka sedang
menguji satu aroma wangian baru..

6 jam pertama selepas itu, 
skala mood wanita
yang disapu wangian tadi un diukur..

Hasilnya sungguh unik!!

Selain dapat mencerahkan mood wanita,
wangian ketiak lelaki dapat membuat
wanita berasa kurang tegang!

Hehe! ^_^




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Contest "Saya Nak T-Shirt Bride & Groom Tu"

Assalamualaikum...
Hehehe.. ^_^
Eyqa nak msuk contest lagi!
Kali nie dkat blog sis As!

Contest "Saya Nak T-Shirt Bride & Groom Tu"



 Tarikh tutup:  1 Julai 2012 

Yg bestnyee, 50 orang yg plg awal msuk 
contest nie akan dapat T-shirt nie..
Best x??

Jom la join!!






DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Exclusive Giveaway By Cik Bunny

Assalamualaikum
Huhuhu~ Eyqa nk join GA lagi..
Kali nie dari Cik Bunny!


Hah! GA nie akan ditutup bila lebih
500 penyertaan.. Jom, cepaaat!!!
Ramai2, join GA nie..

Hadiah
LEBIH RM100+!!!
TSHIRT COUPLE tajaan NMA Shop 

shawl/tudung/pashmina tajaan Butikpinkku
vouchers tajaan Heart Inspiration (boutique)
Mustache dan Domokun corner bookmarks handmade tajaan Bunny Inspired
blogskins (pilihan pemenang) tajaan Bunny Inspired
Ape lagi, jom ramai2 join!







DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA

Segmen Cioccolato World | Tambah Follower Blog & Twitter

Assalamualaikum..
Hai,ari nie nak join segmen..
Segmen Cioccolato World | Tambah Follower Blog & Twitter


Segmen nie dikendalikan oleh diya..
Diya bg 6 hadiah tuk yg bertuah taw..
Nk join?

Jom ramai2 memeriahkan blog diya..
Eyqa harap ade yg sudi follow blog eyqa..
Maaf, eyqa x de twitter.

Link blog :
http://chocolateholic4eva.blogspot.com/




DAH MAKAN COKLAT, JANGAN LUPA SIMPAN WRAPPER DIA